Sidst opdateret: 16.04.2024
Her fejlmelder du DanBib: Kundeservice
Kundeservice
Åbningstid
Nedbrud
Mailingliste
Information og dokumentation
Kundeservice
DBCs Kundeservice til DanBib kan kontaktes på:
- Kundeservice
- telefon 44 86 77 11 mandag-fredag 8.30-16.00
Henvendelser, der modtages via kundeservice.dbc.dk i tidsrummet kl. 8.30 - 16.00 vil så vidt muligt blive behandlet samme dag - henvendelser vedr. driftsproblemer vil dog blive behandlet straks.
DBC's Kundeservice modtager alle former for spørgsmål om DanBib og DBC's øvrige elektroniske produkter og systemer.
Åbningstid
Åbningstider for DanBib i Netpunkt
DanBib er normalt åben for søgning, genbrug og bestillinger døgnet rundt.
Der er overvågning af driften i følgende tidsrum:
- Alle dage kl. 8 - 23
Til at foretage nødvendig servicering af serverparken fastsættes en række servicevinduer. De falder normalt på den sidste onsdag i måneden mellem kl 6.00 og kl. 8.00. Der gives besked om disse via Kundeservice og på FBI-nyt-listen.
Nedbrud
- om Kundeservice, FBI-nyt m.m. i forbindelse med "nedbrud"
Når du oplever, at "der er noget galt med DanBib", kan der være mange grunde til det. Det kan være problemer med en enkelt maskine eller det kan være generelle netproblemer. Problemet kan ligge hos DBC eller hos jer selv.
Brug denne rækkefølge til at lokalisere og få løst problemet:
1. Undersøg lokalt
Hvis du ikke kan få fat i Netpunkt eller andre webprodukter eller Zpunkt
- spørg først lokalt: kan de andre kalde op?
- ved systemadministratoren noget?
Hvis alle lokalt har samme problem og ingen kender noget til lokale omlægninger:
2. Står der noget om driftssituationen på Kundeservice-siden eller er der kommet en FBI-nyt?
Har DBC et nedbrud, vil det altid stå på DBC Kundeservice.Er der tale om længerevarende nedbrud, vil vi sende en mail på mailinglisten FBI-nyt (dog ikke hvis vi har mistet vores netforbindelse, så kan vi ikke sende mails!) - tjek derfor om der er kommet sådan en.
Men den hurtigste måde at orientere sig på er ved at tjekke kundeservice.dbc.dk.
FBI-nyt-mailinglisten bruges til at udsende information om nyheder, ændringer i DanBib og større driftsproblemer. Det er en god måde at holde sig ajour på og få forklaringer på problemer mv. Sammen med www.danbib.dk og hjælpen i produkterne er listen hovedinformationskilden om DanBib.
Man kan tilmelde sig til denne nyhedsliste her: FBI-nyt
3. Rapportér problemet på Kundeservice eller ring til DBCs Kundeservice - 44 86 77 11 - mandag - fredag 8.30-16.00.
Vi kan ofte være med til at identificere og lokalisere problemet, men ikke nødvendigvis løse det. Problemet kan være lokalt og så kan vi ikke altid hjælpe, men kan dog af og til give gode ideer til en løsning.
Kundeservice tjekker løbende, om der er henvendelser fra brugerne og besvarer dem pr. e-mail eller telefon. Hvis det drejer sig om driftsproblemer, kan du under normale omstændigheder regne med svar inden for ca. en time i Kundeservice's åbningstid - mandag-fredag, kl. 8.30-16.00.
Hvis der er netværksproblemer, kan der i nogle tilfælde ikke være adgang til fejlrapportering på Kundeservice - og vi kan heller ikke sende information ud til jer på FBI-nyt-listen. Så er telefonen faktisk den eneste mulighed! Klippes vores telefonforbindelse, vil der altid komme en besked på fra TeleDanmark.
Mailingliste
FBI-nyt-mailingliste
FBI-nyt-mailinglisten bruges til løbende at udsende information om driftsproblemer, nyheder og ændringer i DanBib. Det er en god måde at holde sig ajour på og få forklaringer på problemer mv.
Der kan være lige så mange abonnenter fra ét bibliotek, som I ønsker - alle kan tilmelde sig. I behøver altså ikke nøjes med en enkelt tilmelding til nyhedslisten. Netop i forbindelse med nedbrud er det vigtigt, at alle får informationerne med det samme.
Tilmelding til listen sker på DBC's hjemmeside
Information og dokumentation
Dette site, www.danbib.dk, giver den mest fyldige og dybtgående information om DanBib m.m. Søgefunktionen (øverst til højre) giver mulighed for hurtigt at finde dybt ned i informationerne på sitet.